sbírka Národního technického muzea; provozuje Depo historických vozidel Českých drah a.s. ve spolupráci s občanským sdružením Společnost železniční, výtopna Veselí nad Moravou
Poválečná výroba parních lokomotiv v ČKD Praha neznamenala pouze dodávky nejmodernějších strojů pro ČSD nebo na export, ale také pro vlečkaře. V polovině 50. let nabízela Libeňská lokomotivka typovou řadu moderně řešených lokomotiv.
Více o projektuTendrová dvojčitá parní lokomotiva 1435 EP 1000 o pěti spřažených nápravách byla vyrobena v počtu 25 kusů pro průmyslové vlečky podniků ČSSR.
rok výroby 1898; sbírka podnikového muzea Českých drah a.s.; provozuje Depo historických vozidel Českých drah a.s.; lokomotiva je deponována v pobočce Železničního muzea ČD v Olomouci
Zvyšující se nároky nákladní dopravy na konci 19. století měly vliv i a na posunovací službu. Severní dráha císaře Ferdinanda (K.F.N.B) se proto rozhodla nové silnější posunovací lokomotivy.
Více o projektuNejstarší dochovaná posunovací parní lokomotiva z roku 1897 s označením 314.303 se po kolejích znovu rozsupěla také díky Nadaci Okřídlené kolo.
rok výroby 1956; sbírka Národního technického muzea; provozuje Depo historických vozidel Českých drah a.s.; lokomotiva je deponována v pobočce Železničního muzea ČD v Olomouci
Parní lokomotiva 464.202 byla postavena v roce 1956 v lokomotivce Škody Plzeň, která se tehdy nazývala Závody V. I. Lenina. Jednalo se poslední typ parní lokomotivy vyvinutý pro Československé státní dráhy. Přes plánovanou výrobu několika desítek kusů, byly nakonec postaveny jen dva stroje.
Více o projektuTendrová lokomotiva 464.202 je poslední parní lokomotivou vyrobenou v Československu. Vyrobila ji Škoda Plzeň v roce 1956.
rok výroby 1903; sbírka Národního technického muzea; provozuje Depo historických vozidel Českých drah a.s.; motorový vůz je deponován v Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka
V rámci snižování provozních nákladů na místních drahách nabídl Ringhoffer roku 1903 Zemskému výboru Království českého typ parního vozu soustavy Komarek.
Více o projektuPo 59 letech, dne 28. dubna 2006, tak opět vzplál v kotli "Komárka" oheň a 3. května 2006 se vůz M124.001 rozjel vlastní silou při první zkušební jízdě České Velenice - Suchdol nad Lužnicí.
Salonní vůz následníka trůnu Františka Ferdinanda d´Este - postaven 1909 ; sbírka Národního technického muzea
Následník trůnu František Ferdinand d´Este si pro soukromé účely objednal v roce 1909 vlastní velký salonní vůz. Vagónka Ringhoffer použila pro vůz tehdy moderní typ skříně, navržený prof. Gölsdorfem pro rychlíkové vozy státních drah.
Více o projektuZrestaurovaný salonní vůz arcivévody Františka Ferdinanda d´Este dnes patří k nejcennějším exponátům Národního technického muzea.